2021-9/[영어] {비지니스 영작문 패턴} 인터뷰

[인터뷰] 간단한 자기 소개

a-straw-raincoat 2021. 9. 23. 13:10

해당 글은 아래 강좌를 수강 후 복습한 내용을 적은 내용입니다.

비즈니스 영작문 - 패턴연습  (YBM NET)

  • I am a ~: 나는 ~(직책/직위)이다.
  • apply for: ~에 지원하다.
  • be one of the candidates for: ~지원자 중에 한 명이다.
  • work for/at: ~에서 일하다. (in의 경우 '부서'같은 세부적인 곳에서 쓴다)

<예문>

  • I am a candidate for the marketing position.
  • I am applying for a position in the Sales Department.
  • I am one of the candidates for this internship.
  • He works for ABC Company.

<작문연습>

1. 저는 최근에 마케팅과를 졸업했습니다.

<연습>

I graudated from the marketing.

<정답>

I am a recent university graduate with a degree in marketing.

 

  • graduate: 대학졸업자, 졸업하다.
  • He graduated from York with a degree in Psychology. 그는 요크대에서 심리학 학사 학위를 받았다.
  • I graduated with a Master's Degree in Electromagnetics from MIT. 나는 MIT에서 전자기학 석사학위를 받았다.
  • My brother has a master's degree from Harvard. 우리 오빠는 하버드 대학에서 석사 학위를 받았다.

 

2. 저는 귀사의 엔지니어 인턴십에 지원하려고 합니다.

<연습>

I would like to apply for the internship at your company.

<정답>

I am applying for the engineering internship at your company.

 

3. 저는 신입 면접 지원자 중 한 명입니다.

<연습>

I am one of the candidates for a newcomer(?) interview.

<정답>

I am one of the candidates for the entry-level position.

  • 신입 면접 지원자: the entry-level position

 

4. 저는 용산구 세무서에서 일합니다.

<연습>

I work for Accounting Institute in the Young-San district.

<정답>

I work for the Youngsan District Tax Office.

 

5. 안녕하세요, 저는 박민주입니다. 저는 최근에 경영학과를 졸업했습니다.

<연습>

Hello, I am Minju Park. I am a recent university graduate with a degree in business management.

<정답>

Good afternoon. My name is Minju Park, and I am a recent graduate with a degree in business.

(인사는 시간에 맞게 하는게 자연스러움)

 

 

6. 안녕하세요. 저는 김동현입니다. 저는 국제 학생 장학생에 지원하려고 합니다.

<연습>

Hello, I am Donghyun Kim. I am applying for the international academic reward student.

<정답>

Good afternoon. My name is Donghyun Kim, and I am applying for international student scholarship.

 

  • 장학금 Scholarship

7. 안녕하세요. 저는 최유진입니다. 저는 마케팅 지원자 중 한 명입니다.

<연습>

Good afternoon, I am Youjin Choi, and I am the one of the candidates in the marketing.

<정답>

Hello. My name is Yujin Chii, and I am one of the candidates for the Marketing team.

 

8. 안녕하세요. 저는 성우입니다. 그리고 서울 시청에서 일하고 있습니다.

<연습>

Good afternoon, I am Sungwoo, and I work for Seoul cityhall.

<정답>

Hello. My name is Seongwoo, and I work at Seoul City hall.

 

9. 안녕하세요. 저는 홍미나입니다. 저는 귀사의 구매 직무에 지원하고 있습니다.

저는 ABC 회사에서 3년째 일을 하고 있는 중입니다.

저는 어학연수를 한 적이 있어서 영어로 일을 할 수 있습니다.

제 이력서에 궁금하시다면 편하게 질문해 주세요.

<연습>

Hello, I am Mina Hong, and I am applying for the position in Purchase at your company.

I am working at ABC company for 3 years.

I did a language course, and I can work with English.

If you are interested in my resume, please feel free to take a question.

<정답>

Good afternoon. My name is Mina Hong, and I am applying for the merchandise position at your company.

I have been working for ABC Company for three years. (진행완료 Have/Has been -ing)

I have studied abroad, so I can work in English.

If you have any questions about my résumé please feel free to ask.

  • 영어로 일할 수 있습니다. I work in English.
  • 영어로 말할 수 있습니다. I speak English.
  • 저는 어학연수를 한 적이 있습니다. I've studied abroad
  • 저는 어학연수를 해본 적이 없습니다만, 영어로 일할 수 있습니다. I've never studied abroad before, but I can work in English.

10. 안녕하세요. 저는 김준호이고 저는 귀사의 소프트웨어 개발 직무에 지원하고 있습니다.

저는 현재 중소기업 게임 회사에서 대리입니다. 만약에 제 이력서에 궁금하신 점이 있다면 편하게 질문해 주세요.

<연습>

Good afternoon, I am Junho Kim, and I am applying for the software development position at your company.

I am a junior at a medium-small level game company.

If you have any questions about my résumé, please feel free to ask.

<정답>

Hello. I'm Junho Kim, and I am applying for the senior software development position at your company.

I am currently a mid-level manager at a medium-sized gaming company.

If you have any questions about my résumé, please feel free to ask.

  • a large company 대기업
  • a small company 소기업
  • a medium-sized company 중소기업
  • 대리 a mid-level manager

11.  안녕하세요. 저는 peter이고 Space사의 Satellite 개발 부서에서 일하고 있습니다.

현재까지 2개의 위성 개발 프로젝트에 참여하였고, 하드웨어 엔지니어로 7년째 일하고 있습니다.

제 이력서에 궁금하신 점이 있으시면, 편하게 연락해 주세요.

감사합니다.

<연습>

Good afternoon, I am Peter, and I am working for Space Company in Satellite Development Team.

(I am currently a hardware engineer at Space Company in Satellite Development Team.)

Until now, I participated in two Satellite Development Project, and have been working as Hardware Engineer.

If you have any questions about my résumé, please don't hesitate to contact me.

 

반응형

'2021-9 > [영어] {비지니스 영작문 패턴} 인터뷰' 카테고리의 다른 글

[인터뷰] 응용 영작  (0) 2021.09.28
[인터뷰] 인터뷰 마무리  (0) 2021.09.27
[인터뷰] 경력 소개  (0) 2021.09.23
[인터뷰] 장점 단점  (0) 2021.09.23