2021-9/[영어] {비지니스 영작문 패턴} 사무실 접대

[사무실 접대] 응용 영작

a-straw-raincoat 2021. 9. 30. 18:59

해당 글은 아래 강좌를 수강 후 복습한 내용을 적은 내용입니다.

비즈니스 영작문 - 패턴연습  (YBM NET)

<인사/축하 표현>

  • how is ~: ~잘 있지요? (안부 묻는 표현)
  • congratulations on ~: ~을 축하하다.
  • I really enjoyed: 정말 즐거웠다. (enjoy ~ing)
  • I am happy to 동사원형: ~해서 행복하다.

how is son doing?

how is your mother doing?

I really enjoyed studying with you.

I am happy to study with you.

congratulations on your promotion.

get a discount 할인받다.

get a refund 환불받다.

can I get a discount? 

I wanna get a refund.

 

<업무 관련 대화>

  • would you mind ~ing: ~해주시면 안될까요? (mind -ing, -하는 걸 꺼리니? 예의바르고 공손한 표현이다.)
  • I will make sure that S + V: ~을 확실하게 하겠다. (※ 끝내겠다. I will be done)
  • how is ~going? ~은 잘 되어가고 있나요?
  • How was~?: ~은 어땠나요? (※ How about은 '제안'할 때 쓰임)
  • How is/was/about, 잘 되어가나/어땠나/~하는게어때
  • How + be 동사: 일의 상황이나 일이 끝난 상황을 물을 때

would you mind smoking? 담배피는걸 꺼리시나요? → 담배 펴도될까요?

would you mind closing the door?

would you mind opening the window?

finish, enjoy, mind, give up, avoid, consider, delay + ~ing

I will make sure that I finish the project. 프로젝트를 확실하게 끝낼게요.

How is everything going? 모든 게 잘되어가시죠?

 

<고객 접대>

  • Would you like~? : ~하시겠어요?
  • sorry for~ 미안하다. (※ sorry to 동원, sorry for, sorry that S+V)
  • May I ~?: 제가 ~해도 될까요?
  • Do you like~?: ~을 좋아하나요?

I am sorry for the mix-up. 헷갈리게 해서 죄송합니다.

I am sorry for the late reply. 답장이 늦어 죄송합니다.

I am sorry for being late (for 장소). (장소에) 지각해서 죄송합니다.

I am sorry for the delay. 지연되서 죄송합니다.

May I ask where you live? 어디 사시는지 물어봐도 될까요?

Do you like coffee?

 

<메신저 대화>

  • How long has it been~?: 얼마만인가요? (오랜만이다~!)
  • Do you have some time to 동사원형? : ~할 시간 있으세요?
  • Are you available~?: ~하는 것이 가능할까요? (Is it possible to 동원?, Would it be possible to 동원?)
  • How far are you with~? : ~는 얼마나 진척이 되었나요?

Do you have some time to drink coffee?

Do you have some time to talk to me?

Do you have some time to help me?

It is possible to help me?

How far are you with the file?

How far are you with the project?

 

<작문연습>

1

이메일 감사합니다.

제가 당신과 정말 점심을 먹고 싶었는데 오늘 너무 바빠서 꼼짝을 못해요.

제가 내일 영어로 프레젠테이션을 해야만 하거든요. 날짜를 다시 정해도 될까요?

이번주 금요일은 어떠세요? 당신이 편한 시간대를 알려주세요.

제가 점심을 살게요.

<연습>

Thank you for your email.

I would like to have lunch with you, but I am so busy that I can't go anywhere.

I have to give a presentation tomorrow in English. It is possible to change the date?

How about this Friday? Let me know when is good for you.

I will treat you to get you lunch.

 

<정답>

Thank you for your e-mail. 

I really want to have lunch with you, but I am sorry. I am stuck at my desk today.

I have to give a presentation in English tomorrow. May I take a raincheck?

Are you available this Friday? Let me know when is convenient for you.

I will treat you to lunch.

 

 

  • 당신의 관심 감사합니다. Thank you for your interest.
  • 당신의 염려 감사합니다. Thank you for your concern.
  • be stuck at/in 꼼짝을 못하다.
  • I am stuck in traffic. 차가 너무 막혀.
  • give a presentation. 발표하다.
  • have a presentation. 발표하다.
  • work in English. 영어로 일하다.
  • take a raincheck 날짜를 다시 정하다.

2

A: 그 일은 얼마나 진척이 되었나요?B: 한 60% 정도 마쳤어요. 언제까지 이 보고서가 필요하세요?A: 미안하지만 화요일에 그 보고서가 필요해요. 제가 고객과 회의를 할 예정입니다.B: 제가 월요일까지 마치겠습니다.A: 너무 좋네요.

<연습>

A: How far are you with that work?

B: I did by 60%. When do you need this report?

A: I'm sorry that I need the report on Tuesday. I'm scheduled for a meeting with my client.

B: I will make sure that I finish it by Monday.

A: Great.

 

<정답>

A: How far along are you with the work?

B: I am about 60 percent done. When do you need the report by?

A: I'm sorry, but I need the report this Tuesday, I am scheduled to have a meeting with my client.

B: I will be done with it by Monday.

A: That sounds great

 

  • be scheduled to ~할 예정이다.
  • be planning to ~할 예정이다.
반응형