해당 글은 아래 강좌를 수강 후 복습한 내용을 적은 내용입니다.
비즈니스 영작문 - 패턴연습Ⅰ (YBM NET)
<표현>
- ~해 주셔서 감사하다.
- ~할 것이 있나요?
- 다시 전화 할 수 있을까요?
- 그럼 ~ 하겠다.
- appreciate you ~ing
- Is there anything else 주어 + 동사~?
- Can I call you ~?
- All right, I will 동사원형
<연습>
- 이것에 대해서 나에게 전화를 해주셔서 감사합니다.
- 제가 전화 끊기 전에 더 논의할 것이 있나요?
- 제가 좀 있다가 다시 전화할 수 있을까요?
- ["끊을게"에 대한 대답으로] 네 먼저 끊으세요.
- I appreciate you calling me about it.
- Is there anything else we need to discuss before I go?
- Can I call you a little later?
- All right, I will let you go.
<패턴연습>
1. 시간을 내서 전화해 주셔서 고맙습니다.
<정답>
I appreciate you taking the time to call.
2. 내가 당신을 도울 것이 있나요?
<연습>21.8.20
Is there anything else that I can help you?
<정답>
Is there anything else I can help you with?
(help sb with sth)
3. 점심 이후에 전화 다시 드려도 괜찮을까요?
<연습>21.8.20
Can I call you back after lunch?
<정답>
Can I call you again after lunch?
4. 내일 알려드리겠습니다.
<연습>21.8.20
All right, I will inform you tomorrow.
<정답>
All right, I will talk to you tomorrow.
5.
A: 이 회의에 와주셔서 감사합니다.
B: 문제 없습니다. 우리는 재미있는 얘기를 할 수 있습니다.
<연습>
Thank you for coming this meeting.
No problem. we can talk interest?
<정답>
I appreciate you coming to this meeting.
No problem. We have exciting things to talk about.
6.
A: 좋습니다. 제가 당신을 도울 수 있는 것들이 있습니까?
B: 네, 저는 배송에 관해 질문이 있습니다.
<연습>
Good. Is there anything else I can help with?
Yes, I have a question about the delivery.
<정답>
All right. Is there anything else I can help you with?
Yes. I have a question about the shipment.
7.
A: 저 지금 회의하러 가봐야 합니다. 2시에 다시 전화 드려도 괜찮을까요?
B: 네, 괜찮습니다.
<연습>
I have to go to the meeting now. Can I call you later at 2 p.m.?
Yes. All right.
<정답>
I have to go to a meeting now. Can I call you again at 2 p.m.?
Yes. That's fine.
8.
A: 마감기한이 8월 21일로 당겨졌습니다(미뤄졌습니다). 따라서 계획을 세워주세요.
B: 그럼, 그때까지 제출하도록 하겠습니다.
<연습>
The deadline is shorted by August 21. So, please set up the plan.
Okay, I will have to submit at that time.
<정답>
The deadline has been moved up(pushed back) to Augst 21. Please plan accordingly.
All right. I will be sure to submit it by then.
9.
A; 안녕 나 Lucy야. 내가 오늘 너에게 이 주문을 보낼게.
B: 루시야, 내 전화에 빨리 답신해줘서 고마워.
A: 내 생각에 이거 급한 건이야.
B: 신경 써줘서 고마워. 우리가 이것에 대해 더 얘기할 것이 있어?
A: 아니야 고마워.
<연습>
Hello, This is Lucy. I will send you this order tonight.
Lucy, I appreciate you reply quickly to my call.
I think this is urgent.
Thank you for considering. Is there anythin else to talk with this?
That's Ok. Thank you.
<정답>
Hi. This is Lucy. I will send you this order today.
Lucy, I appreciate you returning my call so quickly.
I think this is urgent.
Thanks for taking care of this. Is there anything else we have to talk about more?
No. Thank you.
10.
A: 안녕하세요. ABC Technology에 전화 주셔서 감사합니다. 저는 Grace입니다. 어떤 것을 도와드릴까요?
B: 안녕하세요 Grace씨. 저는 새로운 평면 스크린 TV에 질문이 있습니다. 그것들은 얼마입니까?
A: 죄송합니다. 제가 지금 정보가 없습니다. 몇 분 뒤에 다시 전화 드려도 괜찮을까요?
B: 그럼, 당신의 전화를 기다리겠습니다.
A: 네, 이거 외에 궁금해하시는 다른 정보가 있나요?
B: 괜찮습니다. 저를 위해 시간을 내주셔서 감사합니다.
<연습>
A: Hello. Thank you for calling to ABC Technology. This is Grace. What can I help you with?
B: Hello, Grace. I have a question about a new Flat-Screen TV. How much costs is it?
A: I'm sorry. I have no information. Can I call you again a few minute later?
B: All right, I look forward to your call.
A: Yes, Is there another information you wondering about?
B: That's Okay. I appreciate you taking the time.
<표현>
- 'TV를 본다' 일 땐 정관사를 쓰지 않는다. ☞ watch TV
- 지금 TV서 뭐나와? ☞ What's on TV now?
- 'TV' 하드웨어 자체를 뜻할 때는 the TV로 쓴다.
- TV 한 개를 샀다. ☞ I bought a TV.
- 그 TV 어디다가 뒀어? ☞ Where did you put the TV?
- a few + 복수명사 https://m.blog.naver.com/dmm_korea/221840612804.
- 곧, 조금만 있다가 ☞ in a few minutes
- ~를 기다리다 ☞ wait for
- 이거 외에 궁금해하시는 다른 정보가 있나요? [의역하기] ☞ 궁금해하시는 정보 ☞ 너를 위해 갖고 있어야 할 정보
- Is there any other information I can get for you?
- 저를 위해 시간을 내주셔서 감사합니다. ☞ 나를 도와주는 시간을 가지는 너에게 감사하다.
- I appreciate you taking the time to help me.
<정답>
A: Hello. Thank you for calling ABC Technology. This is Grace. How can I help you today?
B: Hi, Grace. I have a question about the new flat-screen TVs. How much are they?
A: I'm sorry, but I don't have that information now. Can I call you back in a few minutes?
B: All right. I will wait for your call.
A: Okay. Is there any other information I can get for you?
B: No, thank you. I appreciate you taking the time to help me.
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